مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 09:522022-01-27اقتصادي

سازه های آبخیزداری و آبی که هدر نرفت


معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: آبخیزداری و آبخوان داری یکی از عوامل مهم در کاهش خسارات ناشی از سیل و خشکسالی است.

- محسن یوسفی، امروز پنج شنبه 7 بهمن با بیان اینکه بر اساس اسناد و شواهد موجود هر مکانی سازه آبخیزداری بالا دست قنات و منابع آبی داشتیم آن روستا نسبت به روستاهای دیگر کمتر با اثرات خشکسالی مواجه شده است، اظهار کرد: سازه آبخیزداری منبع آبی روستاها را تغذیه می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: درخواست های مردم برای احداث سازه های آبخیزداری در بالا دست قنات یا چاه آب کشاورزی در سه سال اخیر از 200 درخواست به هزار و دو هزار مورد رسیده است.

یوسفی گفت: بر اساس آمار سال های مختلف، هر هکتار اجرای عملیات آبخیزداری 530 متر مکعب استحصال آب در هر سال به دنبال دارد؛ از فرسایش 9 تن خاک در هکتار جلوگیری می کند و کنترل رسوب را به میزان 6 تن در هکتار مدیریت می کند، همچنین اجرای هر هکتار آبخیزداری در بحث دامداری باعث افزایش 120 کیلوگرم علوفه در هکتار می شود.

وی بیان کرد: سازه آبخیزداری شهرک هاشمیه در بالا دست سطح عظیمی از اراضی کشاورزی و جاده مواصلاتی بیرجند، سرایان، فردوس و چندین روستا اجرا شده که در سیل ناشی از بارندگی اریبهشت امسال و چند روز اخیر به بهترین شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه های آبخیزداری و آبی که هدر نرفت

سازه های آبخیزداری و آبی که هدر نرفت