مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 09:222022-01-27بين الملل

با جدیت پیگیر بازگشایی مرز تیله کوه هستیم


استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری ها برای بازگشایی مرز تیله کوه، گفت: بر اساس مکاتبه دریافتی از وزارت امور خارجه، وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی تیله کوه که مقدمه ای برای بازگشایی این مرز خواهد بود، - موافقت کرده است.

‍ بهمن امیری مقدم از پیگیری ویژه برای بازگشایی کامل مرز تیله کوه در سفر رسمی آتی به عراق خبر داد و گفت: موافقت اعلام شده از سوی وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق مبنی بر موافقت با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی تیله کوه، یک گام رو به جلو برای بازگشایی این بازارچه است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه بازارچه تیله کوه در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان،گفت: بر تسریع در بازگشایی این بازارچه به دلیل موقعیت بسیار مناسب آن تأکید داریم و از این فرصت بهینه برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش درآمد مردم و ایجاد اشتغال پایدار استفاده خواهیم کرد.

وی با اینکه اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت های این بازارچه در حال انجام است، تصریح کرد: با راه اندازی این بازارچه از بارترافیکی مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم صادراتی و دروازه بزرگ تجاری کشور نیز کاسته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با جدیت پیگیر بازگشایی مرز تیله کوه هستیم

با جدیت پیگیر بازگشایی مرز تیله کوه هستیم