مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 09:022022-01-27بين الملل

مقدمات بازگشایی مرز «تیله کوه» سرپل ذهاب فراهم شد


براساس مکاتبه دریافتی از وزارت امور خارجه؛ وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی «تیله کوه» که مقدمه ای برای بازگشایی این مرز و آغاز تبادلات تجاری خواهد بود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم امروز در جمع اصحاب رسانه، از پیگیری ویژه برای بازگشایی کامل مرز تیله کوه به عنوان مطالبه جدی مردم و تکمیل زیرساخت های گمرکی در سفر رسمی به عراق خبر داد.

وی اظهار کرد: براساس مکاتبه دریافتی از وزارت امور خارجه؛ وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان عراق با ایجاد گمرک در بازارچه مرزی تیله کوه که مقدمه ای برای بازگشایی این مرز و آغاز تبادلات تجاری خواهد بود؛ موافقت کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: موافقت اعلام شده یک گام رو به جلو برای بازگشایی این بازارچه است و فرآیند آغاز فعالیت این بازارچه به عنوان یکی از اهرم های مهم در ایجاد اشتغال وارد فاز عملیاتی می شود.

وی گفت: بازارچه تیله کوه در رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان از اهمیت ویژه برخوردار است.

امیری مقدم اضافه کرد: بر تسریع در بازگشایی این بازارچه به دلیل موقعیت بسیار مناسب تأکید داریم و از این فرصت بهینه برای گسترش مبادلات تجاری و افزایش درآمدزایی مردم در کنار اشتغال پایدار استفاده خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقدمات بازگشایی مرز «تیله کوه» سرپل ذهاب فراهم شد

مقدمات بازگشایی مرز «تیله کوه» سرپل ذهاب فراهم شد