مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 07:522022-01-27پزشكي

مصرف لبنیات در ایران یک پنجم متوسط دنیا


دکتر زهرا عبداللهی، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت براساس آخرین آمار های وزارت بهداشت هر ایرانی روزانه 190 گرم لبنیات در روز مصرف می کند که اگر این آمار را سالانه محاسبه کنیم سرانه سالانه مصرف لبنیات در کشورمان نزدیک به 70 کیلوگرم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه ایران، وی افزود: این آمار پایین ناشی از عدم فرهنگ سازی در کشور است به طوری که بزرگسالان عادت به مصرف شیر ندارند، از طرف دیگر از دهه 90 به بعد افزایش قیمت لبنیات در کشور سبب کاهش مصرف در کشور شد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به کاهش شدید مصرف شیر طی سالیان اخیر گفت: شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت لبنیات در دو سال اخیر سبب شد که 30 درصد از مصرف شیر در کشور کاسته شود، با وجود این با توجه به افزایش قیمت 50 تا 60 درصدی شیر در سال جاری انتظار می رود مصرف شیر با کاهش بیشتری روبه رو شود.

دکتر عبداللهی تصریح کرد: به صورت کلی مصرف شیر، ماست و پنیر حالا دیگر از سفره دهک های پایین جامعه حذف شده است که این امر سبب کوتاه قدی، کمبود کلسیم، کم خونی و سوء تغذیه کودکان در بین مردم جامعه خواهد شد.

در همین خصوص همچنین دکتر وحید مفید، رییس مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: عدد دقیقی درخصوص سرانه مصرف لبنیات در کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف لبنیات در ایران یک پنجم متوسط دنیا

مصرف لبنیات در ایران یک پنجم متوسط دنیا