مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 23:522022-01-26بين الملل

مذاکره 8 ساعته روسیه و اوکراین؛ گفت وگوها ادامه می یابد


نماینده روسیه در نشست چهارجانبه نرماندی، گفت پس از بیش از هشت ساعت گفت وگوی دشوار تصمیم بر این شد که مذاکرات با اوکراین، آلمان و فرانسه ادامه پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون رییس هیأت روسیه در مذاکرات چهارجانبه نشست نرماندی که در فرانسه برگزار شد، پنجشنبه شب به وقت تهران توضیحاتی ارائه کرد.

   به نوشته خبرگزاری فرانسه ، این دیپلمات روس گفت، نشست نرماندی با حضور نمایندگان روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان بیش از هشت ساعت طول کشید و مذاکرات ساده ای نبود.

او در ادامه گفت سوء برداشت ها از توافق مینسک درباره اختلافات در اوکراین به بحث گذاشته شد و دور بعدی مذاکرات درباره کاهش تنش ها دو هفته دیگر در برلین برگزار خواهد شد.

در بحبوحه تنش زایی کشورهای غربی در شرق اروپا و طرح ادعای حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی، آلمان و فرانسه علاوه بر تأکید بر حمایت از ناتو، حل اختلافات از طریق گفت وگو را خواستار شدند.

هم زمان با برگزاری این نشست طولانی،  ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پنجشنبه شب اعلام کرد این پیمان نظامی، به پیشنهادات روسیه درخصوص تضمین امنیتی در شرق اروپا پاسخ مکتوب داده است.

علاوه بر دبیرکل ناتو،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، واشنگتن به پیشنهادات مسکو درباره تضمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره 8 ساعته روسیه و اوکراین؛ گفت وگوها ادامه می یابد

مذاکره 8 ساعته روسیه و اوکراین؛ گفت وگوها ادامه می یابد