مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 21:422022-01-26فرهنگي

هنرمندان حوزه پته دوزی ناشناخته مانده اند


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کسانی که در حوزه پته دوزی فعالیت می کنند جزء ناشناخته ترین هنرمندان هستند که این در شأن آن ها نیست.

-   محمدرضا علیزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته، ضمن تبریک قرارگیری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در کشور برگزار شد جشنواره جایزه فیروزه است که ما در دوره هفتم به آن پیوستیم.

وی افزود: استان کرمان استانی سرشار از ظرفیت های فرهنگی است که ما باید تلاش کنیم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

علیزاده ادامه داد: پیشینیه تاریخی و فرهنگی استان کرمان قدمت بسیاری دارد بنابراین ظرفیت های ارزشمندی دارد اما آن چنان که شایسته استان است معرفی و به آن پرداخته نشده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در راستای جشنواره جایزه فیروزه تصمیم گرفتیم این جشنواره نیز اجرا شده و اولین محصولی که از استان کرمان در آن شرکت داده می شود پته باشد.

وی توضیح داد: جایزه فیروزه در حوزه هدایا، بازی ها، نوشت افزار و غیره است که پته کرمان همه این ظرفیت ها را دارد؛ بیش از 140 اثر در این راستا به دبیرخانه جشنواره رسیده، ارزیابی شده و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان حوزه پته دوزی ناشناخته مانده اند

هنرمندان حوزه پته دوزی ناشناخته مانده اند