مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 16:172022-01-26سياسي

بردی محمداف: احیای جاده بزرگ ابریشم با طرح «یک کمربند - یک جاده» چین مرتبط است


پروژه احیای جاده بزرگ ابریشم در فلسفه و مفهوم ژئواکونومیک خود با ابتکار جهانی چین در طرح «یک کمربند - یک جاده» مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در اجلاس مجازی سران کشورهای آسیای مرکزی و چین شرکت و سخنرانی کرد.

این اجلاس که به صورت آنلاین برگزار شد، تحت ریاست شی جین پینگ رییس جمهوری چین و به سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهای آسیای مرکزی و چین اختصاص داشت.

بردی محمداف در سخنانی با تاکید بر پیوند چند صد ساله کشورها و مردمان این منطقه با چین، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس امروز نشان از اهمیت روابط بین کشورهای آسیای مرکزی و چین است.

وی افزود: چین با درک دوستی و همکاری ما جاده بزرگ ابریشم که از قلمرو آسیای مرکزی می گذشت، به عاملی برای توسعه و پیشرفت تمدن جهانی تبدیل شد که در آن تجربه عظیم و منحصر به فردی از تعامل، حسن همجواری، تبادل دانش، دستاوردهای علمی نهفته است.

رهبر ترکمنستان ادامه داد: همانطور که در این دیدار به طور مشخص اعلام شد، امروز همکاری کشورهای ما تأثیر سازنده قابل توجهی در تضمین صلح و ثبات جهانی دارد.

بردی محمداف در این زمینه تاکید کرد که ترکمنستان، چین و کشورهای آسیای مرکزی را شرکای کلیدی و همفکران خود در اجرای موثر دیالوگ جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردی محمداف: احیای جاده بزرگ ابریشم با طرح «یک کمربند - یک جاده» چین مرتبط است

بردی محمداف: احیای جاده بزرگ ابریشم با طرح «یک کمربند - یک جاده» چین مرتبط است