مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:472022-01-26اقتصادي

افزایش 6 درصدی صادرات از گیلان/ 926 هزار تن کالا صادر شد


ناظر گمرکات گیلان با اشاره به افزایش 6 درصدی صادرات در 10 ماهه نخست امسال از این استان، گفت: در این مدت 926 هزار تن کالا از گمرکات گیلان صادر شده است.

- ، ابوالقاسم یوسفی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی گمرک، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون 926 هزار تن کالا به ارزش 558 میلیون دلار از گمرکات گیلان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 6 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 8 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای صادر شده از گیلان شامل محصولات کشاورزی بود که به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و امارات متحده عربی صادر شد.

یوسفی نژاد با اشاره به کاهش 9 درصدی واردات از مبادی ورودی گمرکات گیلان به این استان، ادامه داد: در 10 ماهه نخست امسال یک میلیون و 300 هزار تن کالا به ارزش 958 میلیون دلار از مبادی گمرکات گیلان وارد شده است.

مدیرکل گمرک انزلی اضافه کرد: بیشترین کالاهای وارداتی شامل غلات، جو، ذرت، گندم، روغن خام، کنجاله، گوشت، چوب، مواد اولیه واحدهای تولیدی است که از کشورهای ترکیه، قزاقستان، چین و اکوادور از گمرکات گیلان ترخیص شد.

یوسفی نژاد سهم گیلان از اوراسیا را به لحاظ ارزش دلاری 30 درصد بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون از گمرکات گیلان 450 هزار تن کال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 6 درصدی صادرات از گیلان/ 926 هزار تن کالا صادر شد

افزایش 6 درصدی صادرات از گیلان/ 926 هزار تن کالا صادر شد