مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:222022-01-26سياسي

اعلام جزییات طراحی و قابلیت های سامانه جامع نقشه باستان شناسی کشور در دانشگاه تهران


عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران به تشریح جزییات طراحی و پیاده سازی سامانه جامع نقشه باستان شناسی کشور پرداخت.

- عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران به تشریح جزییات طراحی و پیاده سازی سامانه جامع نقشه باستان شناسی کشور پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در راستای تفاهم نامه بین دانشگاه تهران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، طراحی و پیاده سازی سامانه اطلاعات مکانی نقشه باستان شناسی ایران توسط دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران انجام شده است.

دکتر سارا عطارچی، سرپرست تیم طراحی و پیاده سازی این طرح، گفت: این سامانه بر پایه یک پایگاه داده متمرکز مکانی طراحی شده است که به منظور ورود، ویرایش و تجزیه و تحلیل لایه های مختلف آثار باستانی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در این پروژه، نرم افزاری بر پایه سیستم اطلاعات جغرافیایی تحت وب برنامه نویسی شده است که بستر ورود اطلاعات مکانی، توصیفی و مستندات موجود است.

این سامانه با قابلیت ورود، پردازش و ارزیابی کلیه پروژه های باستان شناسی اعم از آثار ثبت جهانی، ملی و شناسایی شده، مورد استفاده کاربران عمومی و تخصصی در سطح کشور قرار می گیرد.

عضو هیئت علمی گروه سنجش از دور و GIS دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران درباره اهمیت این سامانه، گفت: از آنجایی که میراث فرهنگی با اطلاعاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام جزییات طراحی و قابلیت های سامانه جامع نقشه باستان شناسی کشور در دانشگاه تهران

اعلام جزییات طراحی و قابلیت های سامانه جامع نقشه باستان شناسی کشور در دانشگاه تهران