مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 14:322022-01-26فرهنگي

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار فرانسه شد/ معرفی نامزدهای «سزار»


با معرفی اسامی نامزدهای جایزه سزار فرانسه 2022 «متری شیش ونیم » از ایران به عنوان یکی از نامزدهای بهترین فیلم خارجی انتخاب شد.

- به نقل از ددلاین، دقایقی پیش اسامی نامزدهای جوایز سزار فرانسه 2022 که از آن به عنوان اسکار سینمای این کشور یاد می شود اعلام شد.

در میان نامزدها توهمات گمشده ساخته خاویر جیانولی که در ونیز برای اولین بار به نمایش درآمد با کسب نامزدی در 15 رشته پیشتاز جوایز است.

آنت ساخته لئوس کاراکس فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن با 11 نامزدی در مرحله بعد جای گرفته و الین ساخته والری لمرسیه درامی موزیکال از سینما فرانسه که الهام گرفته از زندگی سلین دیون است و در جشنواره کن نیز به نمایش درآمد در 10 بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

نکته جالب این است که 3 فیلمی که در فهرست کمیته انتخاب فرانسه برای معرفی به اسکار بین المللی بودند در بخش های کمی نامزد شدند و کشتی شمال ساخته سدریک خیمنز 7 نامزدی به دست آورد و فیلم برنده شیر طلای جشنواره ونیز یعنی اتفاق ساخته آدری دیوان 4 نامزدی به دست آورد.

جایگاه تیتان برنده نخل طلای کن در کسب نامزدی نیز همین قدر بود.

در بخش بهترین فیلم بین المللی علاوه بر متری شیش و نیم از ایران، کوپه شماره 6 ، ماشینم را بران ، اولین گاو ، بدترین فرد جهان ، مادران موازی و پدر نامزد کسب جایزه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار فرانسه شد/ معرفی نامزدهای «سزار»

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار فرانسه شد/ معرفی نامزدهای «سزار»