مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 13:572022-01-26اجتماعي

حال هوای یزد خوب نیست


یک استاد و پژوهشگر محیط زیست در استان یزد با بیان این که آلودگی هوا در کشور نگران کننده شده و حال و هوای یزد در این خصوص بد است، گفت: حال هوای یزد به خاطر بی توجهی خوب نیست.

-  مهدی مختاری، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که بسیاری از شهرهای کشور امروز با پدیده ای تحت عنوان آلودگی هوا مواجه هستند، اظهار کرد: منشاء آلودگی هوای استان یزد طبیعی بوده و در طول تاریخ وجود داشته و مشکلی برای مردم ایجاد نکرده است.

وی افزود: آن چیزی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم آلودگی است که ما انسانها آن را تولید می کنیم و به مراتب اثرات خطرناک تری نسبت به آلودگی هوای طبیعی دارد.

این پژوهشگر محیط زیست در استان یزد با اشاره به این که آلودگی هوا هفتمین عامل مرگ و میر در دنیا است، گفت: 12 درصد از کل مرگ و میر دنیا به دلیل آلودگی هواست که معادل هفت میلیون مرگ سالیانه در دنیا است.

مختاری با بیان این که 91 درصد مردم دنیا در مناطقی که هوای پاکی وجود ندارد زندگی می کنند، تصریح کرد: حال هوای استان یزد اصلاً خوب نیست و در مناطقی مثل اردکان مردم کاملا آلودگی هوا را به چشم خود می بینند و اثرات آن بر سلامتی خود را حس می کنند و در این زمینه مردم صدای اعتراضشان بلند شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال هوای یزد خوب نیست

حال هوای یزد خوب نیست