مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 13:322022-01-26اجتماعي

مشاهده لکه های نفتی حوالی جزیره خارگ/ پاکسازی آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پیرو وقوع آلودگی نفتی و مشاهده لکه های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ، عملیات پاکسازی به همت اداره کل بنادر  و دریانوردی استان آغاز شده است.

- فرهاد قلی نژاد اظهار کرد :علت آلودگی نفتی روزهای اخیر از سوی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و حتما ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم دریایی علیه آلوده کنندگان شکایت و پیگیری حقوقی به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: علت اینگونه آلودگی ها معمولا بدلیل نشت نفت از خطوط لوله و انتقال نفت و یا ناشی از تخلیه نفت از کشتیهای نفت کش است که بررسی های لازم در حال انجام است مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینگونه آلودگی های نفتی موجب آسیب به اکوسیستم دریاییو تنوع زیستی خلیج فارس می شود که در سال های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هر گونه آلودگی را بررسی و علیه آلوده کنندگان شکایت و خسارت ها نیز در جهت بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است و باید اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، شایان ذکر است که آلودگی های نفتی مکرر در خلیج فارس نیازمند تدوین برنامه پیشگیری و انجام اقدامات کنترلی جدی و موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده لکه های نفتی حوالی جزیره خارگ/ پاکسازی آغاز شد

مشاهده لکه های نفتی حوالی جزیره خارگ/ پاکسازی آغاز شد