مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:372022-01-26فرهنگي

همچنان اقدامی برای میراث فرهنگی و گردشگری آبادان نمی شود


در 2 دهه گذشته اقدام خاصی برای مرمت آثار تاریخی و بهبود اوضاع گردشگری آبادان صورت نگرفته است.

- ایسنا/خوزستان دوستدار میراث فرهنگی آبادان گفت: در 2 دهه گذشته اقدام خاصی برای مرمت آثار تاریخی و بهبود اوضاع گردشگری آبادان صورت نگرفته است.

احمد امیری در گفت وگو با ایسنا، از بی توجهی به آثار تاریخی و اوضاع گردشگری آبادان اظهار تأسف کرد و گفت: آثار و بناهای تاریخی آبادان در حال تخریب و فرسایش اند و فقط 2 محله بریم و بوارده که زیر نظر پالایشگاه آبادان هستند به همان وضعیت نخست خود مانده و تخریبی در آنها صورت نگرفته است.

او خاطرنشان کرد: بی توجهی فقط شامل بناها و آثار تاریخی نبوده و در گردشگری این شهرستان نیز در مقایسه با مناطق دیگر بسیار ضعیف عمل شده است.

امیری تصریح کرد: در 2 دهه گذشته 2 بنای تاریخی ارزشمند خانه شکرچیان و خانه بچاری را از دست دادیم که این مساله نشانه نبود برنامه ریزی و توجه کافی مسئولان به میراث فرهنگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه بچاری مربوط به دوره قاجاریه و حاکمیت شیخ خزعل در خوزستان است و در آبادان، خیابان دبستان، روبه روی سینما نفت واقع شده بود و در تاریخ 23 شهریور 1382 با شماره ثبت 9968 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید اما متاسفانه چند سال پیش تخریب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همچنان اقدامی برای میراث فرهنگی و گردشگری آبادان نمی شود

همچنان اقدامی برای میراث فرهنگی و گردشگری آبادان نمی شود