مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:322022-01-26بين الملل

بازارچه مرزی کوزه رش سلماس بازگشایی می شود


بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش سلماس در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد.

- ، محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مردم روستای چهریق سلماس در رابطه با مطالبه مردم منطقه برای بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش افزود: ایجاد این بازارچه یک ظرفیت اقتصادی است که منجر به افزایش مبادلات اقتصادی می شود؛ اما باید توجه کرد که هرگونه اقدام در مرزها نیازمند توافق هر 2 کشور است.

وی اظهار کرد: موضوع بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش در دستور کار وزارت خارجه جمهوری اسلامی قرار دارد و امیدواریم با موافقت طرف ترکیه مشکلات مربوط به آن برطرف شود.

معتمدیان با بیان اینکه مردم منطقه نباید معیشت خود را به بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش گره بزنند، اظهار داشت: فرصت های خوبی همچون بوم گردی و توسعه صنایع دستی برای اشتغال زایی در منطقه وجود دارد، لازم است میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چرخه کامل از تولید تا فروش و بازاریابی صنایع دستی را در منطقه ایجاد کند.

معتمدیان با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده که تا حدود زیادی جامه عمل پوشیده است، گفت: نهضت خدمات رسانی به مناطق محروم و به ویژه مرزی در طول سال های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، حتی در سخت ترین شرایط کشور هیچ گاه متوقف نشده و همواره ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارچه مرزی کوزه رش سلماس بازگشایی می شود

بازارچه مرزی کوزه رش سلماس بازگشایی می شود