مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-26اقتصادي

ضیافت افطار پس از 2 سال در مسجدالنبی از سرگرفته می شود


سفره های افطار ماه رمضان در حرم نبوی، امسال پس از 2 سال توقف به دلیل شیوع کرونا با اعمال محدودیت هایی در مسجدالنبی (ص) گسترده می شود.

- برپایی سفره های افطاری در مسجدالنبی (ص) قبل از شیوع کرونا این امر در حالی است که از 2 سال گذشته با شیوع کرونا، افطاری دادن در مسجدالنبی (ص) ممنوع بود و امکان پهن کردن سفره های افطار در این مکان مقدس فراهم نبود.

البته متولیان مسجدالنبی (ص) اعلام کرده اند که در صورت بهبود وضعیت از نظر شیوع کرونا و سایر سویه های این ویروس، 15 نفر در هر قالیچه پیش بینی شده در حرم نبوی می توانند کنار یکدیگر نشسته و افطار کنند.

همچنین در صورتی که وضعیت کرونایی بهبود پیدا نکرده باشد و همچنان نیاز به رعایت فاصله اجتماعی باشد، در هر قالیچه 12 نفر می توانند بنشینند که البته شرط آن نیز قرارگیری روزه داران در یک طرف سفره افطار و رو به قبله است.

  علاقه مندان به شرکت در افطاری های ماه رمضان در مسجدالنبی باید از ماه آینده در سامانه توکلنا و اعتمرنا ثبت نام کرده و پس از احراز صلاحیت و داشتن شرایط لازم، امکان حضور در افطاری های ماه رمضان در حرم نبوی را پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، درهای مسجدالنبی (ص) که پس از شیوع کرونا بسته شده بود، پس از پنج ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به روی زائران بازگشایی شد و همچنان مسجدالنبی (ص) در مدینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضیافت افطار پس از 2 سال در مسجدالنبی از سرگرفته می شود

ضیافت افطار پس از 2 سال در مسجدالنبی از سرگرفته می شود