مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-26بين الملل

چرا انگلیس بر تندروی در مذاکرات وین اصرار دارد؟


درحالیکه مذاکرات رفع تحریم ها در وین وارد مراحل حساس خود شده است، ادامه و حتی تشدید تحرکات منفی برخی طرف های دخیل در گفت وگوها، به ویژه انگلیس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، کارشکنی انگلیس در روند مذاکرات وین در دو ماه گذشته به اشکال مختلف نمود پیدا کرده است و لیز تراس وزیر خارجه این کشور به عنوان سخنگوی ارشد حکومت سلطنتی انگلیس، سعی بلیغی داشته است که هر از چندی با نوشتار یا گفتار، به فضاسازی منفی علیه گفت وگوها بپردازد.

وی دیروز در سخنانی غیرسازنده و متناقض با آنچه در روند مذاکرات می گذرد، مدعی شد که گفت وگوها در حال نزدیک شدن به بن بستی خطرناک است.

تراس خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس افزود: این مذاکرات، فوریت دار است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه لندن به همکاری نزدیکی با متحدانش در زمینه این مذاکرات ادامه می دهد، ادعا کرد: اما گفت وگوها در حال رسیدن به بن بست خطرناکی است.

  عوامل و دلایل متعددی برای توضیح رویکرد غیرسازنده و منفی دولت انگلیس در قبال مذاکرات وین وجود دارد که شاید بتوان مهمترین آنها را در قالب گزاره های زیر تبیین کرد: 1) پیشینه انگلیس در بدخواهی و خصومت اثبات شده نسبت به ایران، طولانی و چند صدساله است که جنایت مستقیم این کشور در جریان اشغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا انگلیس بر تندروی در مذاکرات وین اصرار دارد؟

چرا انگلیس بر تندروی در مذاکرات وین اصرار دارد؟