مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-26اقتصادي

بودجه انرژی های تجدیدپذیر نباید از بودجه کل صنعت برق جدا باشد


معاون وزیر نیرو در امور تجدیدپذیرها گفت: یک مشکل اساسی این است که صرف وابسته کردن موضوع تجدیدپذیرها به بودجه دولتی کار صحیحی نیست، این اشکال در ساختار وزارت نیرو است.

- ، محمود کمانی مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی در نشست با فعالین انرژی های تجدیدپذیر در اتاق ایران گفت: در شروع کار ما به این نتیجه رسیدیم برای توسعه مسیر متوقف شده تجدیدپذیرها صرفاً مسیر خرید تضمینی کافی نیست و تلاش کردیم که مسیرهای دیگر را جایگزین کنیم.

البته در تبصره 15 تمرکز کردیم و به جاهای خوبی رسیدیم که با دستور رییس جمهور هم همراه شد و امیدواریم تا آخر سال پرداخت مطالبات نیروگاه ها انجام شود.

وی افزود: مهمترین ظرفیت ما ماده 12 قانون رفع موانع تولید بودکه امسال در لایحه بودجه نیز آمد و پیگیری می کنیم عدد مناسبی در تبصره 14 به احداث تجدیدپذیرها اختصاص یابد.

کمانی تصریح کرد: با توجه به ناترازی تولید برق مجموعه های بزرگ صنعتی درخواست احداث نیروگاه تجدیدپذیر را داده اند و در توافق وزارت صمت با وزارت نیرو برای ساخت 10 هزار مگاوات برق توسط صنایع با پیگیری هایی که کردیم دو هزار مگاوات آن به تجدیدپذیرها اختصاص یافت، با این شرط که حجمی که نیروگاه خورشیدی به شبکه تزریق میکند، شبکه به خود احداث کننده تحویل دهد و مجموعه صنعت هم این درخواست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه انرژی های تجدیدپذیر نباید از بودجه کل صنعت برق جدا باشد

بودجه انرژی های تجدیدپذیر نباید از بودجه کل صنعت برق جدا باشد