مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 10:272022-01-26سياسي

تمایز عالم ذرّ و تناسخ را در این کتاب بخوانید


کتاب «تناسخ» تألیف و تدوین علی اکبر شاملی و مهدی باب الله زاده از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهارمین جلد از مجموعه مطالعات نفس تحت عنوان تناسخ تألیف و تدوین علی اکبر شاملی و مهدی باب الله زاده از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم (ع) در 313 صفحه منتشر شد.

اعتقاد به تداوم زندگانی انسان در حیاتی دیگر جزو باورهای همه فرهنگ ها و ادیان پیشین بوده و اندیشه جاودانگی انسان قدمتی همپای زندگی بشر دارد؛ اما کیفیت آن به شیوه های مختلفی تصور شده است.

مسئله جاودانگی را با رویکردهای گوناگون (تأکید آموزه ها و نصوص دینی بر جاودانه بودن انسان، نگاه تجربی و نگرش عقلی و فلسفی) می توان بررسی کرد.

کتاب حاضر مجلد چهارم از مجموعه 9 جلدی مطالعات نفس در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که در آستانه برگزاری همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت به عنوان یکی از آثار علمی همایش به زیور طبع آراسته شده است.

این اثر به تبیین مسئله تناسخ و رویکرد برخی از فیلسوفان مسلمان مانند ابن سینا و ملاصدرا پرداخته است.

همچنین در ادامه به مسئله رجعت و رابطه آن با تناسخ، تبیین ماهوی رجعت و شبهات پیرامون آن و در پایان به بررسی رابطه عالم ذر و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایز عالم ذرّ و تناسخ را در این کتاب بخوانید

تمایز عالم ذرّ و تناسخ را در این کتاب بخوانید