مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:372022-01-25اقتصادي

پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای تسلا سرمایه گذاری می کند


پاناسونیک تولید باتری های لیتیوم یونی جدید برای تسلا را از اوایل 2023 میلادی آغاز می کند و در همین راستا تصمیم دارد 80 میلیارد ین (معادل 705 میلیون دلار) در واحدهای تولیدی در ژاپن هزینه کند.

- به نقل از رویترز، باتری های مذکور سبب می شوند مسافتی که خودرو با یکبار شارژ طی می کند حدود یک پنجم بیشتر شود و به همین دلیل جذابیت وسایل نقلیه برقی برای مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

پاناسونیک در بیانیه ای اعلام کرد: ما مشغول بررسی گزینه های مختلف برای تولید انبوه از جمله راه اندازی یک خط تولید آزمایشی در سال تجاری فعلی هستیم.

شرکت ژاپنی مذکور از باتری جدید با فرمت 4680 (46 میلیمتر عرض و 80 میلیمتر ارتفاع) در اکتبر 2021 میلادی رونمایی کرد که حدود 5 برابر بزرگتر از باتری هایی است که هم اکنون تسلا استفاده می کند.

همچنین پیش بینی می شود باتری های جدید پاناسونیک به کاهش هزینه های تولید خودروساز آمریکایی کمک کند.

باتری های 4680 پاناسونیک در واحدی در کارخانه واکایاما (واقع در غرب ژاپن) تولید می شوند و بازده آن کمتر از 10 گیگاوات ساعت در سال ( معادل 150 هزار خودرو) است.

پاناسونیک تنها تولید کننده باتری های پیشرفته تر تسلا است و تضمین کرده یکی از تامین کنندگان تجهیزات شرکت (حداقل برای مدل های گرانقیمت تر) باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای تسلا سرمایه گذاری می کند

پاناسونیک برای تولید باتری خودروهای تسلا سرمایه گذاری می کند