مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:472022-01-25بين الملل

بحران اوکراین؛ تقابل دو جهان بینی


بحران اوکراین به سختی محو خواهد شد؛ نمایش دو جهان بینی که می تواند اروپا را دگرگون سازد اما پژواک جنگ سرد را طنین انداخته و ایده ای بر جای مانده از کنفرانس 1945 یالتا را زنده می کند: - "بحران اوکراین به سختی محو خواهد شد؛ نمایش دو جهان بینی که می تواند اروپا را دگرگون سازد اما پژواک جنگ سرد را طنین انداخته و ایده ای بر جای مانده از کنفرانس 1945 یالتا را زنده می کند: اینکه غرب باید به حوزه نفوذ روسیه در مرکز و شرق اروپا احترام بگذارد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایندیپندنت نوشته است: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از زمان به قدرت رسیدن در سال 2000 به طور پیوسته و سیستماتیک تلاش کرده است تا آنچه را که فروپاشی تحقیرآمیز اتحاد جماهیر شوروی در 30 سال پیش می داند، در روندی معکوس بیندازد.

پوتین در ضمن تجمیع کردن سربازانش در مرز با اوکراین و برگزاری مانور در بلاروس، نزدیک به مرزهای دو عضو ناتو یعنی لهستان و لیتوانی، این درخواست را مطرح می کند که اوکراین به طور دائم از حق حاکمیتی پیوستن به ائتلاف غربی ناتو محروم شود و این که دیگر اقدامات ناتو نظیر استقرار سربازانش در کشورهای حوزه بلوک شوروی سابق نیز محدود شوند.

ناتو گفته است که این خواسته های روسیه غیرقابل قبول هستند و پیوستن به این ائتلاف حق هر کشوری است و روسیه را تهدید نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اوکراین؛ تقابل دو جهان بینی

بحران اوکراین؛ تقابل دو جهان بینی