مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-25اجتماعي

اراک در آستانه وضعیت قرمز


رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک در ساعت 12 بر روی عدد 200 و ناسالم برای تمامی گروه های سنی قرار گرفت.

- علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 9 صبح روز سه شنبه پنجم بهمن ماه برابر با عدد 113 و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص لحظه ای کیفیت هوا در ساعت 9 صبح در اراک 178، در ساعت 11، 195 و کیفیت ناسالم برای تمامی گروه های سنی بوده است و این شاخص در ساعت 12 به عدد 200 رسید، آلاینده مسئول در شهر اراک را ذرات کمتر از 2.

5 میکرون بیان کرد و گفت: علت آلودگی، پدیده وارونگی دما و افزایش آلاینده های جوی است.

وی در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه حرارتی شازند اظهار کرد: نیروگاه از نهم آذرماه مصرف مازوت را شروع کرده و روزانه بیش از 6 میلیون لیتر مازوت مصرف می کند، البته این مازوت سوزی فقط مختص نیروگاه شازند نیست و نیروگاه هایی مانند نیروگاه اصفهان نیز مصرف مازوت را آغاز کرده است.

رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال را 148 روز عنوان کرد که نسبت به سال گذشته بیش از 300 درصد رشد داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراک در آستانه وضعیت قرمز

اراک در آستانه وضعیت قرمز