مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 08:322022-01-25اقتصادي

کاهش ضایعات کشاورزی با بهبود فرآیند تولید تا مصرف


معاون بهبود تولیدات گیاهی با اشاره به اهمیت صنایع فرآوری بیان کرد: صنایع فرآوری اهمیت بسیار زیادی در کاهش ضایعات کشاورزی دارد به عنوان مثال محصول گل محمدی اگر یک روز روی درخت بماند ریزش می کند و دیگر قابل برداشت نیست لذا فرآوری این محصول اهمیت صد در صدی .

- ایسنا/قم معاون بهبود تولیدات گیاهی با اشاره به اهمیت صنایع فرآوری بیان کرد: صنایع فرآوری اهمیت بسیار زیادی در کاهش ضایعات کشاورزی دارد به عنوان مثال محصول گل محمدی اگر یک روز روی درخت بماند ریزش می کند و دیگر قابل برداشت نیست لذا فرآوری این محصول اهمیت صد در صدی دارد به همین دلیل تلاش کردیم در کنار تولید کارخانه های تبدیلی و فرآوری گلاب گیری و اسانس گیری احداث شود.

محمد علی سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه از نظر کلی ضایعات برای همه محصولات وجود دارد، یادآورشد: امّا ضایعات کشاورزی برای برخی از محصولات بیشتر مطرح است و در تمام مراحل از هنگام تولید و برداشت، فرآوری و مصرف محصول وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ضایعات کشاورزی ازهنگام تولید و برداشت، فرآوری و مصرف وجود دارد، افزود: به عنوان مثال به موقع برداشت نکردن گندم و ریزش محصول در اثر وزش باد و طوفان و نقص و عدم تنظیم دستگاه کمباین منجر به ضایعات گندم در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ضایعات کشاورزی با بهبود فرآیند تولید تا مصرف

کاهش ضایعات کشاورزی با بهبود فرآیند تولید تا مصرف