مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 01:272022-01-24بين الملل

پنتاگون از آماده باش 8500 نظامی برای اعزام به اوکراین خبر داد


سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر آماده باش هشت هزار و پانصد نظامی آمریکایی جهت اعزام به اروپا برای کمک به اوکراین، مدعی شد که روسیه قصد کاهش تنش ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش ایالات متحده روز دوشنبه حدود 8500 نظامی خود را به حالت آماده باش درآورد تا در صورت نیاز، به طور بالقوه در کوتاه مدت آماده استقرار در اروپا شوند.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: اگرچه این تصمیم، حمایت ایالات متحده از اوکراین را که بخشی از ائتلاف ناتو نیست، تقویت نکرد، اما بر آمادگی فزاینده ناتو برای آنچه واشنگتن و کی یف معتقدند اقدامات روسیه برای جمع آوری نیروهای خود برای تهاجم احتمالی به اوکراین است، تأکید کرد .

جان کربی سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه در این باره گفت که بخش اعظم 8500 نظامی آمریکایی از دستورات آماده برای استقرار مطلع شده اند تا در صورت فراخوان ناتو، بتوانند صفوف نیروهای واکنش سریع ناتو را تکمیل کنند.

کربی طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا همچنین می خواهد تعداد نامشخصی از نیروهای این کشور برای هر گونه احتمالات دیگر نیز آماده باشند .

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد این است که آنها را در یک دامنه کوتاه تر آماده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون از آماده باش 8500 نظامی برای اعزام به اوکراین خبر داد

پنتاگون از آماده باش 8500 نظامی برای اعزام به اوکراین خبر داد