مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 20:022022-01-24اقتصادي

روزی 442 هزار تومان جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار بگیرند، به ازای هر روز 442 هزار تومان جریمه می شوند.

- ، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گشت مشترک سراسری اشتغال اتباع غیرمجاز در یزد اظهار داشت: طرح یک روزه برگزاری گشت مشترک سراسری اشتغال اتباع غیرمجاز، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، فرمانداریها و نیروی انتظامی در سراسر استان برگزار شد.

محمدرضا فلاحتی افزود: برمبنای مواد 120 و 121 قانون کار، اتباع خارجی نمی توانند در کشور مشغول به کار شوند مگر اینکه دارای مجوز اشتغال معتبر باشند و پیش نیاز مجوز اشتغال هم اقامت قانونی است و بر اساس وظایف پیش بینی شده، اقدام به بازرسی از کارگاه ها و واحد ها نموده تا در مواردی که اتباع خارجی بدون مجوز به اشتغال مشغول هستند از اشتغال غیرمجاز آنها با اعمال قانون جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه اتباع افغانستانی در 56 رشته شغلی در گروه کوره پز خانه، کارهای ساختمانی، گروه کارهای کشاورزی و سایر گروه های شغلی سخت از جمله تولید کود شیمیایی، کارگر کوره ریخته گری، تخلیه و بارگیری مصالح ساختمانی می توانند مشغول به کار شوند، گفت: اتباع عراقی غیر از رانندگی، مشاغل حساس دولتی، پزشکی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی 442 هزار تومان جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز

روزی 442 هزار تومان جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز