مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 19:572022-01-24بين الملل

چرا موشک های یمن، پایگاه آمریکایی «الظفره» را در امارات هدف قرار داد؟


پایگاه الظفره در امارات، یکی از مهمترین پایگاههایی است که جنگنده ها و هواپیماهای آمریکایی در آن حضور دارند و نیروی هوایی یمن، این پایگاه را هدف قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح یمن امروز دوشنبه پایگاه الظفره امارات را هدف قرار دادند؛ پایگاهی که در 32 کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان با انتشار گزارشی به اهمیت این پایگاه برای نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت و نوشت، پایگاه الظفره که توسط نیروی هوایی امارات اداره می شود، مقر اصلی نیروهای آمریکایی در منطقه است و امروز، یکی از فعالترین پایگاههای هواپیماهای جاسوسی آمریکا در سراسر جهان است.

پیش از این، نقش این پایگاه محدود به سوخت رسانی به جنگنده های آمریکایی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالعهد، این پایگاه، محل استقرار لشکر 380 وابسته به نیروی هوایی آمریکا و اسکادران شناسایی 99 است که مسئولیت ارائه اطلاعات مهم به بالاترین سطوح فرماندهی  این کشور و حدود 3500 تا 3800 سرباز آمریکایی را بر عهده دارد.

  بنا بر این گزارش، در این پایگاه بیش از 60 هواپیما از جمله هواپیمای شناسایی دوربرد بلندپرواز لاکهید یو-2 (Lockheed U-2)، هواپیماهای آواکس، هواپیماهای سوخت رسان، یک اسکادران از جنگنده های  اف-15 و جنگنده های اف-22 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا موشک های یمن، پایگاه آمریکایی «الظفره» را در امارات هدف قرار داد؟

چرا موشک های یمن، پایگاه آمریکایی «الظفره» را در امارات هدف قرار داد؟