مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 17:172022-01-24اقتصادي

وجود13 پست قرنطینه دامی در کردستان/نظارت دقیق بر محموله های دامی در مبدا و مقصد


رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان گفت: 13 پست قرنطینه دامی در استان وجود دارد که 9 پست آن مرزی و 4 پست داخلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کامران زیباکردار رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان ظهر امروز در چهارمین جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: 13 پست قرنطینه دامی در استان وجود دارد که 9 پست آن مرزی و 4 پست داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع پست های مذکور هم تنها یک پست فعال و مابقی غیر فعال است که مهمترین دلیل غیرفعال بودن این پست ها کمبود نیرو و تغییر سیاست سازمان دامپزشکی است و این سازمان برنامه ای برای فعال سازی پست های قرنطینه ای ندارد.

وی با بیان اینکه امکان نظارت دقیق بر محموله های دامی در مبدا و مقصد فراهم شده است، یادآور شد: همه محموله ها در زمان درخواست صدور بارنامه باید گواهی بهداشتی قرنطینه ای دریافت کنند.

رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان اضافه کرد: به طور متوسط روزانه 15 محموله دامی صادراتی و ترانزیتی از پست قرنطینه ای فعال موجود در مرز باشماق مریوان تردد می کند.

وجود 2 پست قرنطینه نباتی در کردستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست قرنطینه های نباتی را از اصلی ترین ارکان جلوگیری از آفات و بیماری ها به کشور خواند و اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود13 پست قرنطینه دامی در کردستان/نظارت دقیق بر محموله های دامی در مبدا و مقصد

وجود13 پست قرنطینه دامی در کردستان/نظارت دقیق بر محموله های دامی در مبدا و مقصد