مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 16:422022-01-24اجتماعي

محرومیت عمیق مردم مناطق سیل زده ریگان/ اینجا خانه ها سنگی است


8 روز از موج دوم سیل در کرمان می گذرد اما 75 روستای شرق کرمان همچنان در محاصره رودخانه پاسرخ در اوج محرومیت و فقر با مشکلات زیادی مواجه هستند.

- – گروه استان ها: موج دوم سیل در شهرستان محروم ریگان وضعیت بغرنجی ایجاد کرده است، ریگان بدون شک یکی از محروم ترین مناطق ایران است و ضریب محرومیت در برخی از مناطق این شهرستان 8 و 9 اعلام شده است که از جمله این روستاها می توان به ده ها روستایی اشاره کرد که هم اکنون در مناطق کوهستانی ریگان در محاصره سیل قرار دارند.

نکته قالب توجه اینکه راه های دسترسی به این روستاها به دلیل شدت سیلاب تخریب شده و جاده هایی که در حالت عادی نیز فقط با موتورهای سنگین می شد از آنها گذشت حالا مملو از گل و لای شده است.

خسارات شدید به محروم ترین مناطق کرمان طبق برآورد صورت گرفته در منطقه کوهشاه ریگان حداقل 6 هزار نفر زندگی می کنند و با هر بار طغیان رودخانه پاسرخ گرفتار می شود.

اما نکته جالب توجه اینکه به دلیل بی آبی و خشکسالی های مداوم این مردم در اکثر روزهای سال با مشکل تأمین آب مواجه هستند و رطوبت بسیار پایین هوا در کنار بادهای 120 روزه بیش از 300 روز این مردم را مملو از ریزگرد و گرد و غبار کرده است.

متأسفانه در جریان سیل اخیر کرمان به منطقه شرق استان کمتر توجه شده همان طور که در زمینه محرومیت زدایی نیز به این مناطق ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت عمیق مردم مناطق سیل زده ریگان/ اینجا خانه ها سنگی است

محرومیت عمیق مردم مناطق سیل زده ریگان/ اینجا خانه ها سنگی است