مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:322022-01-24اقتصادي

27 دشت اصفهان در رده ممنوعه اعلام شد/رتبه 14 جهانی ایران در فرونشست زمین


بر اساس آمارها بیشترین سطح توسعه اراضی کشاورزی در بالادست و پایین دست سد زاینده رود بوده است و آمارها نشان می دهد که توسعه اراضی باغی در استان اصفهان به شدت افزایش یافته است و این امر موجب شده که از 35 دشت استان 27 دشت ممنوعه اعلام شود.

- بر اساس آمارها بیشترین سطح توسعه اراضی کشاورزی در بالادست و پایین دست سد زاینده رود بوده است و آمارها نشان می دهد که توسعه اراضی باغی در استان اصفهان به شدت افزایش یافته است و این امر موجب شده که از 35 دشت استان 27 دشت ممنوعه اعلام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جهانگیر عابدی کوپایی، عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه صنعتی اصفهان در وبینار تخصصی فرونشست اصفهان ، تصریح کرد: بر اساس آمارها روند برداشت آب های زیر زمینی به شدت در چهار دهه گذشته افزایش یافته است، به گونه ای که رتبه ایران در میان 116 کشور دنیا از لحاظ برداشت آب 14 جهانی گزارش شده است.

وی تعداد چاه های مورد بهره برداری کشور در این مدت را از 47 هزار حلقه به بیش از 763 هزار حلقه دانست و اظهار کرد: آمارهای جدید نشان می دهد که این تعداد به یک میلیون حلقه رسیده است و به این ترتیب میزان برداشت سالانه آب از منابع زیر زمینی از 9 میلیارد متر مکعب به رقمی بیش از 47 میلیارد متر مکعب رسیده و این عدد یعنی تعداد چاه ها 16 برابر و میزان برداشت 5 برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 دشت اصفهان در رده ممنوعه اعلام شد/رتبه 14 جهانی ایران در فرونشست زمین

27 دشت اصفهان در رده ممنوعه اعلام شد/رتبه 14 جهانی ایران در فرونشست زمین