مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-24سياسي

راه حل فرونشست زمین سازگاری با کم آبی نیست


رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: نباید راهکار رفع فرونشست را با سازگاری با کم آبی گره زد در حالی که می توان شغل های جایگزین برای کشاورزان ایجاد کرد.

- ، علی بیت اللهی ظهر دوشنبه در چهارمین کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان تحت عنوان فرونشست زمین چالش ها و راهکارها اظهار داشت: استان اصفهان از نظر جمعیت، آثار تاریخی و بافت فرسوده در معرض فرونشست است و این موضوع قابل اثبات است.

وی با بیان اینکه این موضوع نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد گفت: خوشبختانه رییس قوه قضاییه و مجریه از این موضوع سخن می گویند و این نشان می دهد که تلاش های همکاران ما نتیجه داده است.

کاهش سطح آب های زیر زمینی و فرونشست رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور گفت: تعریفی که از فرونشست زمین داریم ریزش ها و پایین رفتن سطح زمین است که البته علت اصلی فرونشست ها افت سطح آب های زیر زمینی است و از این معضلات و اثرات شکاف ها دیوارها و سطح زمین را می توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: 135 کیلومتر آب زیر زمینی از دست ما رفته و در یک سرزمینی که 60 درصد آن خشک و نیمه خشک است این موضوع بحرانی است و استان های مهم اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان از نظر کمی سطح آب های زیر زمینی و درگیر می توان نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل فرونشست زمین سازگاری با کم آبی نیست

راه حل فرونشست زمین سازگاری با کم آبی نیست