مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-24اقتصادي

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی


تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها در جهت کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیم بر منابع آبی و معرفی گسترده مدیریت یکپارچه منابع آبی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جمشید شائمزاده ، معاون اول وزیر انرژی و منابع آبی تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوا بر منابع آبی شد.

این فراخوان در جریان سخنرانی وی در اجلاس ارتباط آب، غذا و انرژی در چارچوب نمایشگاه بین المللی اکسپو – 2020 در شهر دوبی امارات متحده عربی، مطرح شد.

این اجلاس را اردن، هلند و امارات متحده عربی سازماندهی و بستری برای تبادل تجربیات در زمینه اقدام مشترک، آموزش و همکاری برای ارتقای امنیت آب، غذا و انرژی محسوب می شود.

معاون اول وزارت انرژی و منابع آبی تاجیکستان در سخنان خود با اشاره به نقش کلیدی آب در ارتباط آب، غذا و انرژی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ایجاد آینده پایدار، بر لزوم تقویت همکاری کشورها در کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیم بر منابع آبی، تاکید کرد.

طرف تاجیک همچنین خواستار معرفی گسترده مدیریت یکپارچه منابع آب در زمینه افزایش جمعیت، تلفیق اقدامات با برنامه ها خاص، منابع مالی و فناوری ها شد.

نماینده تاجیکستان علاوه بر این به مولفه فرامرزی همکاری های آبی در تامین صلح، ثبات و توسعه در شرایط تغییر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی

تاجیکستان خواستار تقویت همکاری کشورها برای کاهش اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی