مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:022022-01-24اقتصادي

چرا صادرات ایران به برزیل رشد نمی کند؟


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل در برخی حوزه ها باعث شده بازار صادراتی ایران در کشورهایی مانند برزیل رشد نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براوردها از وضعیت صادرات ایران نشان می دهد که جز چین، دیگر کشورهای خریدار کالاهای ایرانی بیشتر در منطقه و در میان همسایگان قرار دارند و با توجه به مشکلات زیرساختی و البته محدودیت تحریم ها، ایران در بازار کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا حضور پر قدرتی ندارد.

با وجود آنکه دولت اعلام کرده که با توجه به ظرفیت بالای باقی مانده در کشورهای منطقه، ایران همچنان می تواند تمرکز خود را به افزایش حضور در این بازارها بدهد اما به نظر می رسد در عین حال امکان افزایش حضور ایران در بازار کشورهای دورتر نیز به شرط فراهم شدن برخی مقدمات وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه برزیل برای ایران از گذشته اهمیت ویژه ای به خصوص در تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی داشته است بیان کرد: وسعت و جمعیت برزیل آن را به یک بازار جذاب برای ما تبدیل کرده است، گرچه تنها چهار سال از تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل می گذرد اما اولین اتاقی بود که در کشور مقصد دفتر خود را تأسیس کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صادرات ایران به برزیل رشد نمی کند؟

چرا صادرات ایران به برزیل رشد نمی کند؟