مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 13:122022-01-24اقتصادي

ارزش تولیدات صنعتی کشور چقدر است؟


عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت که ارزش تولیدات صنعتی کشور بیش از 100 میلیارد دلار است که 30 میلیارد دلار ارزبری دارند و صادرات 100 شرکت برتر این ارز مورد نیاز را تامین می کند.

- عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت که ارزش تولیدات صنعتی کشور بیش از 100 میلیارد دلار است که 30 میلیارد دلار ارزبری دارند و صادرات 100 شرکت برتر این ارز مورد نیاز را تامین می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی صادقی نیارکی در بیست و چهارمین مراسم رتبه بندی شرکت های برتر، با اشاره به اینکه مجموع فروش 100 شرکت برتر کشور 45 درصد تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده این 100 شرکت 18 درصد ارزش افزوده اقتصاد ملی است، گفت: در دنیا اقتصاد کشورها توسط شرکت ها ساخته می شود و شرکت ها تصویر بیرونی و جایگاه اقتصاد یک کشور را تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از انگشت های دست شرکت با فروش بالای یک میلیون دلار در کشور فعال است، تصریح کرد: راهی جز تقویت، حمایت و رفع موانع برای پیشتازان اقتصاد ملی نداریم.

صادقی نیارکی با اشاره به ترکیب 500 شرکت برتر که حدود 50 درصد آن ها کامودتی (مواد اولیه صنایع از جمله نفت و پتروشیمی، 30 درصد مالی و 20 درصد) ساخت محور است، اظهار کرد: مسئله امروز ما اشتغال نیروهای متخصص است، بنابراین نیاز به توسعه صنایع ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش تولیدات صنعتی کشور چقدر است؟

ارزش تولیدات صنعتی کشور چقدر است؟