مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 12:272022-01-24سياسي

تاکید معاون وزیر کشور بر لزوم بازنگری در نظام شهری و روستایی


معاون وزیر کشور بر لزوم بازنگری در نظام شهری و روستایی با نگاه دریامحور و بهره گیری از ظرفیت های موجود به خصوص در جنوب کشور ، تاکید کرد.

- ، مهدی جمالی نژاد در آیین افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس یکی از مشکلات موجود در کشور را نظام شهری و روستایی بیمار و عدم توجه به آمایش سرزمین و نگاه دریا محور دانست و گفت: متأسفانه بعد از تقسیمات اراضی، نظام شهری منظومه ای تبدیل به زنجیره ای شد و چشم و هم چشمی ها باعث شد خیلی از صنایع بزرگ سنگین و آب بر به جای اینکه در کنار دریا باشند به سمت مرکز کشور و کلانشهرها بروند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: علی رغم همه زحمات وضعیت نامتوازن جمعیت را داریم و به خیلی از جزایر توجهی نشده و خالی از سکنه شده اند.

وی بیان کرد: در کنار همه موضوعات، بازنگری در نظام شهری و روستایی با نگاه دریا محور و بهره گیری از ظرفیت های موجود به خصوص در جنوب کشور ضرورت دارد.

جمالی نژاد بیان کرد: فکر می کنم اگر همه تلاش کنیم و ظرفیت های اطراف خلیج فارس و عمان را فعال کنیم و جمعیت را گسیل کنیم، می توانیم در توسعه متوازن خدمات سهیم باشیم و شاهد توسعه متوازن ثروت خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید معاون وزیر کشور بر لزوم بازنگری در نظام شهری و روستایی

تاکید معاون وزیر کشور بر لزوم بازنگری در نظام شهری و روستایی