مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 15:372022-01-23پزشكي

آیا ازدواج فامیلی همیشه خطرناک است؟


طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج های فامیلی احتمال ابتلا به این بیماری ها 4 درصد است.

- طبق آمار موجود تنها 2 درصد ازدواج های غیرخویشاوندی در سطح جهان منجر به دنیا آمدن کودکی که دارای بیماری ژنتیکی است شده است اما در ازدواج های فامیلی احتمال ابتلا به این بیماری ها 4 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، موضوع ازدواج های فامیلی یک از مسائلی است که امروزه در کشور ما بسیار مشاهده می شود و آمارها نشان می دهد در شهرهای بزرگ کشور حدود 20 درصد ازدواج ها فامیلی است اما در شهرهای کوچکتر و روستاها به دلیل شرایط فرهنگی و اقلیمی 50 درصد ازدواج ها از نوع خویشاوندی تراز اول بوده است.

در همین رابطه پیشتر داریوش فرهود- استاد دانشگاه بهداشت علوم پزشکی تهران به رسانه ها گفت: اگر نوعی بیماری خاص در خانواده ای رواج دارد و در نسل های مختلف مشاهده شده است لازم است از ازدواج خویشاوندی جلوگیری شود، به طور مثال اگر ببینیم در خانواده ای 8 نفر از بیماری خاصی رنج می برند مسلما احتمال خطر در ازدواج فامیلی بیشتر خواهد بود، اما اگر این موضوع در خانواده ها مشاهده نشد ازدواج مشکلی ایجاد نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ازدواج فامیلی همیشه خطرناک است؟

آیا ازدواج فامیلی همیشه خطرناک است؟