مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:522022-01-23بين الملل

کشف دو ابوالهول غول پیکر دیگر در مصر


این دو مجسمه از جنس آهک، حدود 26 فوت (نزدیک به 8 متر) طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را در هیئت ابوالهول، موجودی اسطوره ای با بدن شیر و سر انسان با کلاهی از پوست خدنگ، - این دو مجسمه از جنس آهک، حدود 26 فوت (نزدیک به 8 متر) طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را در هیئت ابوالهول، موجودی اسطوره ای با بدن شیر و سر انسان با کلاهی از پوست خدنگ، ریش سلطنتی و گردن بند پهن نشان می دهند.

باستان شناسان در معبد گمشده موسوم به معبد یک میلیون ساله که به دست یکی از فراعنه در مصر ساخته شده، دو مجسمه ابوالهول کشف کردند.

یورو نیوز نوشت: به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان شناسان این دو مجسمه غول پیکر را در حین بازسازی مقبره پادشاه آمنهوتپ سوم در مصر باستان پیدا کردند.

پادشاه آمنهوتپ سوم فرعونی بود که حدود 3 هزار و 300 پیش بر مصر حکومت می کرد، زمانی که مصر، سرشار از ذخایر طلا، در دوره صلح و آبادانی و شاهد شکوفایی و قدرت رو به رشد بین المللی بود.

وزارت گردشگری مصر گفته است که این دو مجسمه از جنس آهک، حدود 26 فوت (نزدیک به 8 متر) طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را در هیئت ابوالهول، موجودی اسطوره ای با بدن شیر و سر انسان با کلاهی از پوست خدنگ، ریش سلطنتی و گردن بند پهن نشان می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دو ابوالهول غول پیکر دیگر در مصر

کشف دو ابوالهول غول پیکر دیگر در مصر