مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 11:422022-01-23سياسي

وسواس مذهبی چیست؟


وسواس مذهبی عمدتا سرشار از تردید در اعمال دینی و مسائل احکام است اما مسئله به همین جا ختم نمی شود بلکه وسواس مذهبی، اعتقادات و ذهن را احاطه می کند و همچنین ممکن است افکاری ناخواسته و کفرآمیز با محوریت توهین به اعتقادات به ذهن خطور .

- ایسنا/ایلام یک کارشناس مذهبی گفت: وسواس مذهبی عمدتا سرشار از تردید در اعمال دینی و مسائل احکام است اما مسئله به همین جا ختم نمی شود بلکه وسواس مذهبی، اعتقادات و ذهن را احاطه می کند و همچنین ممکن است افکاری ناخواسته و کفرآمیز با محوریت توهین به اعتقادات به ذهن خطور کند و قطعا برای شخص آزار دهنده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هواسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: وسواس عمدتاً از اضطراب و ترسی که سعی می کند ما را تحت کنترل خود بگیرد ناشی می شود و وسواس مذهبی دقیقاً هنگامی رخ می دهد که یک سری افکار وسواس گونه با پس زمینه دینی، مذهبی و اعتقادی به ذهن فرد خطور می کند که اگر این ذهنیت کنترل و مهار نشوند، می تواند در نهایت منجر به بروز انواع رفتارهای وسواسی و الگوهای عملی و تکراری بشود.

هواسی تصریح کرد: وسواس مذهبی که عمدتا سرشار از تردید در اعمال دینی و مسائل احکام است اما مسئله به همین جا ختم نمی شود بلکه وسواس مذهبی، اعتقادات و ذهن را احاطه می کند و همچنین ممکن است افکاری ناخواسته و کفرآمیز با مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسواس مذهبی چیست؟

وسواس مذهبی چیست؟