مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-23پزشكي

ابزاری که سلامت جسمانی دانشجویان را نشانه گرفته است


بر اساس نتایج تحقیق جدید محقق دانشگاه بوفالو اسپانیا استفاده از رسانه های اجتماعی با شاخص های بیولوژیکی و روان شناختی مرتبط با سلامت جسمانی ضعیف در میان دانشجویان مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوزوایز، بر اساس برخی تحقیقات مشخص شده شرکت کنندگانی که از رسانه های اجتماعی بیش از حد استفاده می کردند، دارای سطوح بالاتری از پروتیین واکنش گرC (CRP)، نشانگر بیولوژیکی التهاب مزمن هستند که بیماری های جدی مانند دیابت، سرطان های خاص و بیماری های قلبی عروقی را پیش بینی می کند.

نتایج نشان می دهد علاوه بر افزایش سطح CRP، استفاده بیشتر از رسانه های اجتماعی با علائم جسمانی مانند سردرد، درد قفسه سینه، کمر و مراجعه مکرر به پزشکان و مراکز بهداشتی برای درمان بیماری مرتبط است.

دکتر دیوید لی، محقق و استادیار ارتباطات در کالج هنر و علوم دانشگاه بارسلونا، در این خصوص گفت: استفاده از رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از جوانان تبدیل شده است؛ بنابراین بسیار مهم است که بفهمیم تعامل در این پلتفرم ها چگونه با سلامت جسمانی مرتبط است.

دهه ها محققان توجه خود را به نحوه ارتباط تعامل رسانه های اجتماعی با سلامت روانی کاربران معطوف کردند اما اثرات آن بر سلامت جسمی به طور کامل بررسی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزاری که سلامت جسمانی دانشجویان را نشانه گرفته است

ابزاری که سلامت جسمانی دانشجویان را نشانه گرفته است