مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 09:222022-01-23بين الملل

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد


کره جنوبی اعلام کرد با توجه به بدهی های بلوک شده ایران در این کشور تمام هزینه های مربوط به حق رای ایران در مجامع عمومی سازمان ملل را پرداخت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، ایران در ماه ژوئن سال گذشته پس از پرداختی مشابه، حق رأی خود در سازمان ملل را به دست آورده بود، اما در چند هفته اخیر اعلام کرد که دوباره حق رأی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل از دست داده است، زیرا به دلیل تحریم های آمریکا نتوانسته حق عضویت خود را به این سازمان پرداخت کند.

آزادسازی وجوه مسدود شده ایران مستلزم تأیید ایالات متحده است که این هفته مسئولین این کشور در دیدار با متحدان اروپایی خود گفتن که تنها چند هفته برای نجات توافق هسته 2015 موسوم به برجام وقت باقی مانده است.

دونالد ترامپ در سال 2018 واشنگتن را از این توافق خارج کرد و تحریم های ایالات متحده را علیه ایران دوباره اعمال کرد.

ایران بعداً بسیاری از محدودیت های هسته ای توافق را به دلیل عهد شکنی آمریکایی ها زیر پا گذاشت و به فراتر از آنها ادامه داد.

اما کره جنوبی روز جمعه با همکاری آژانس های مرتبط مانند دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و دبیرخانه سازمان ملل، پرداخت حدود 18 میلیون دلار بدهی ایران به سازمان ملل را از طریق وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی را به عهده گرفت و حالا دیگر ایران حق رأی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد

بدهی ایران به سازمان ملل پرداخت شد