مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 08:522022-01-23اقتصادي

ضرورت تمرکز بخشی و حمایت از فناوری های نوین در صنعت آب


دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد با اشاره به پیشرفت اندک دانش فنی و تکنولوژیکی کشور در حوزه استراتژیک آب، بر لزوم تمرکز بخشی و حمایت از فناوری های نوین در صنعت آب تاکید کرد.

- حسین ملکی نژاد در یکصد و سومین نشست این کانون که با محوریت آشنایی با فناوری های نوین صنعت آب در پارک علم و فناوری یزد به صورت مجازی برگزار شد، با تأکید بر اهمیت توسعه تکنولوژی در صنعت آب، گفت: هرچند در سال های اخیر ایران از لحاظ دانش فنی و تکنولوژیک پیشرفت قابل قبولی داشته اما علی رغم شرایط بحرانی کشور و احساس نیاز در افزایش بهره وری و کاهش هدر رفت آب، در این حوزه پیشرفت قابل ملاحظه ای حاصل نشده است و هنوزم از روش های کهنه و فرسوده استفاده می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس محدودیت منابع آب ما را بر آن می دارد تا با استفاده از فنون جدید و روش های نوین برای بهره برداری حداکثری منابع آب، تلاش کنیم.

ملکی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش صنایع در تولید حجم بالای پساب و آلودگی منابع آب و هوا به طرح سؤال پیرامون حمایت این صنایع از پارک و علم فناوری یزد پرداخت.

فریده کرم زاده رییس گروه تحقیق، پژوهش و نوآوری شرکت مدیریت منابع آب ایران به نقش مثبت و اثرگذار پارک های علم فناوری در ایجاد اشتغال و نوآوری در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: در راستای تصمیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تمرکز بخشی و حمایت از فناوری های نوین در صنعت آب

ضرورت تمرکز بخشی و حمایت از فناوری های نوین در صنعت آب