مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 02:022022-01-22اقتصادي

بودجه «مسکن معلولان» سال آینده چقدر افزایش می یابد؟


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد 10 درصدی بودجه حوزه مسکن معلولان در لایحه بودجه سال 1401 نسبت به سال جاری خبر داد.

- سیدمرتضی حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 160 هزار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت برای دریافت مسکن قرار دارند، گفت: از این تعداد 128 هزار نفر از آنها معلول هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 36 هزار مسکن در حال ساخت است، اظهار کرد: در بودجه سال 1400، هزار میلیاردتومان برای ساخت مسکن محرومان به سازمان بهزیستی تعلق گرفته است که از این مبلغ تاکنون 460 میلیارد آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

منتظریم سازمان برنامه مابقی آن را پرداخت کند تا بتوان بخشی از این 36 هزار مسکن در دست احداث را به پایان رسانده و برای تعدادی از مددجویانی که پشت نوبت هستند، عملیات احداث مسکن را شروع کنیم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه براساس قانون جامع حمایت از معلولان اگر خانواده ای دارای دو معلول و بیشتر باشد، دولت مکلف است مابه التفاوت سود و کارمزد وام مددجویی را به آنها پرداخت کند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی اعتباری برای پرداخت مابه التفاوت سود و کارمزد برای مددجویان دارای دو معلول و بیشتر که برای ساخت مسکن از تسهیلات استفاده می کنند، دریافت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه «مسکن معلولان» سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

بودجه «مسکن معلولان» سال آینده چقدر افزایش می یابد؟