مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 18:472022-01-22اجتماعي

طرح ملی جنگلانه یک رویکرد فرهنگی و مشارکتی است ​


صبح روز گذشته، مراسم هشتمین سال طرح ملی جنگلانه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، مسوولان منابع طبیعی، تشکل های مردم نهاد و همچنین استقبال قابل توجه مردم برگزار و در مساحت 17 هکتار از پارک ملی بمو که به عنوان محدوده (زون) تفرجگاهی در نظر گرفته .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس ضمن قدردانی از انجمن بوم گردان طبیعت پارس به عنوان ایده پرداز طرح جنگلانه، از حضور طبیعت دوستان و حافظان طبیعت ابراز خرسندی کرد.

ظهرابی با توجه به اجرای این طرح در پارک ملی بمو به اهمیت پارک های ملی پرداخت و گفت: این نوع پارک ها در بالاترین سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت محیط زیست است و به همین دلیل هم عبور و مرور، استقرار روستا، گردشگری بدون مجوز و خارج از محدوده های مشخص شده و همچنین فعالیت های تولیدی در داخل پارک ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: برای مدیریت پارک های ملی، محلی را به عنوان تفرجگاه انتخاب کرده و پس از معرفی، مردم می توانند با طبیعت آشنا شده و از انفال الهی بهرمند شوند.

به گفته ی ظهرابی منطقه در نظر گرفته شده برای طرح بذر کاری در طرح مدیریت پارک ملی بمو به عنوان محدوده تفرجگاه، برای مراجعه عموم پیش بینی شده و بذر گیاهان منتخب این طرح که عمدتا گونه بومی پارک بوده، با طرح مدیریت این پارک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ملی جنگلانه یک رویکرد فرهنگی و مشارکتی است ​

طرح ملی جنگلانه یک رویکرد فرهنگی و مشارکتی است ​