مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 13:422022-01-22بين الملل

خاک نیمه پنهان ماه، چسبنده تر است!


2) متعلق به چین دریافته است که نیمه تاریک کره ماه دارای خاک چسبنده تری نسبت به نیمه ای از آن است که همیشه روبروی ماست.

- ماه نورد "یوتو-2"(Yutu-2) متعلق به چین دریافته است که نیمه تاریک کره ماه دارای خاک چسبنده تری نسبت به نیمه ای از آن است که همیشه روبروی ماست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو ساینتیست، ماه نورد چینی یوتو-2 بخشی از طولانی ترین ماموریت سطح ماه در تاریخ است که سه سال پیش در سمت دور ماه فرود آمد.

این هفته گروه عملیاتی این مأموریت از طریق مقاله ای که در مجله Science Robotics منتشر شده است، به روزرسانی یافته های این ماه نورد را ارائه کرده است.

این ماه نورد از زمان فرود، 1005 متر مسیر را طی کرده است که بخشی از آن برای بررسی یک شیء اسرارآمیز با شکلی عجیب و غریب بود که در نهایت مشخص شد فقط یک سنگ با شکلی نامتعارف است.

این کاوشگر بخشی از ماموریت چانگ ای-4 (Chang e-4) است که اولین کاوشگری بود که در ژانویه در سمت دور ماه فرود آمد و یک سال بعد در ژانویه 2020، تعداد زیادی از تصاویر نیمه پنهان ماه را منتشر کرد.

هدف اصلی این ماموریت، مطالعه ترکیب سنگ های آتشفشانی در سمت دور ماه و مقایسه با نمونه های گسترده تر جمع آوری شده از سمت نزدیک ماه است و اکنون در جدیدترین به روزرسانی، مشخص شده است که خاک آن سمت ماه چسبندگی بیشتری نسبت به خاک سمت نزدیک ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاک نیمه پنهان ماه، چسبنده تر است!

خاک نیمه پنهان ماه، چسبنده تر است!