مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:572022-01-22پزشكي

اهدای زندگی با اهدای عضو بانوی مرگ مغزی شده


مریم کمال آرا در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در روز گذشته با تلاش تیم پیوند، اعضای بدن زن جوان 33 ساله ای که با ترومبوز عروق بازیلر مغز دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اش به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه بی تردید اهدای عضو اهدای زندگی است و در این فرآیند با اهدای قسمتی از جسم انسانیت زنده نگه داشته می شود، افزود: دو کلیه و کبد این بیمار به بیماران نیازمند پیوند زده شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.

کوردیناتور اهدای عضو بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک خاطرنشان کرد: فرآیند اهدای عضو و اخذ رضایت از ولی قانونی نیازمند تلاش شبانه روزی و آگاهانه است که با توکل به خداوند و بزرگواری مردم بخشنده این امر به تحقق پیوسته و با آمار صددرصدی نسبت به سال های گذشته موفقیت چشم گیری را ثبت کرده است.

کمال آرا تأکید کرد: تیم پیوند عضو استان مرکزی در طی سال جاری، علیرغم شیوع و گسترش ویروس کرونا، پیک های متعدد و محدودیت های موجود، در زمینه شناسایی و اخذ رضایت از ولی قانونی فعالیت بسیاری داشته است.

وی یادآور شد: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون 16 مورد مرگ مغزی توسط پزشکان پیوند عضو به تأیید رسیده که 10 مورد از آنها با اهدای ارگان های خود به ده ها انسان نیازمند جان بخشیدند و 3 مورد به علت قابل پیوند نبودن اعضا و ابتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای زندگی با اهدای عضو بانوی مرگ مغزی شده

اهدای زندگی با اهدای عضو بانوی مرگ مغزی شده