مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:472022-01-22اقتصادي

بلوکه شدن 10 درصد بودجه صندوق توسعه/ پرداخت عیدانه مردم از صندوق


رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان این که از 10 درصد منابع صندوق بلوکه شده است، گفت: دولت قبل در تمامی امور خود از جمله پرداخت عیدانه به مردم از منابع صندوق برداشت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی غضنفری، رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: صندوق های توسعه در سراسر جهان دارای دو کارکرد ورودی و مصرفی هستند.

وی افزود: صندوق های ورودی خود به چند دسته تقسیم می شوند به طوری که برخی از ورودی های صندوق سرریز است و با استفاده از منابع نفتی و فرآورده های نفتی صورت می گیرد به طوری که در این زمینه کشورهای خاورمیانه سرامد هستند، بخشی دیگر از ورودی های صندوق ها در سراسر جهان مازاد سایر درامدها و کالاهایی که در قالب سرمایه های ملی مثل امور معدنی و کشاورزی صورت می گیرد که در این زمینه کشور شیلی سرآمد است.

رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: ورود برخی کشورها مثل چین و هنگ کنگ به صندوق توسعه از منابع تجاری است، با این حال بر این سه روش کشورمان می تواند براساس انفال نیز ورودی های دیگری به صندوق داشته باشد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود منابع مصرفی صندوق را نیز ذکر کرد و گفت: برخی از بودجه صندوق تثبیتی است و صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود و به نوعی پشتیبان بودجه کشور است که در این زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلوکه شدن 10 درصد بودجه صندوق توسعه/ پرداخت عیدانه مردم از صندوق

بلوکه شدن 10 درصد بودجه صندوق توسعه/ پرداخت عیدانه مردم از صندوق