مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:472022-01-22بين الملل

اوکراین در نزدیکی «کریمه» رزمایش برگزار کرد+فیلم


در بحبوحه تنش ها میان مسکو و کی یف، وزارت دفاع اوکراین از برگزاری رزمایش در «کریمه» که قلمروی روسیه محسوب می شود، خبر داد.

-     اوکراین و ایالات متحده آمریکا به طور مداوم برای جوسازی علیه مسکو مدعی شده اند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین است و این در حالی است که مقام های روس به طور مداوم این ادعاها را بی اساس خوانده اند.

این اولین بار نیست که کشورهای غربی با برگزاری رزمایش به تنش ها با روسیه دامن می زنند و در هفته ها و ماههای اخیر برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و انگلیس از طرق مختلف از جمله ارسال سلاح به اوکراین، مقابل روسیه ایستادند.

از طرف دیگر، روز گذشته (جمعه)، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه تنش فزاینده با روسیه، از برگزاری رزمایش در دریای مدیترانه خبر داد.

از ماه گذشته رسانه های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده اند.

روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به منظور کاهش تنش ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین در نزدیکی «کریمه» رزمایش برگزار کرد+فیلم

اوکراین در نزدیکی «کریمه» رزمایش برگزار کرد+فیلم