مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:222022-01-22پزشكي

تأثیر اصلاح سبک زندگی در کنترل سندروم پای بی قرار


اصلاح سبک زندگی در کنترل علائم سندروم پای بی قرار تأثیر بسزایی دارد بنابراین باید به حذف الکل، حذف سیگار، کاهش مصرف قهوه، - ایسنا/قزوین یک متخصص طب سنتی گفت: اصلاح سبک زندگی در کنترل علائم سندروم پای بی قرار تأثیر بسزایی دارد بنابراین باید به حذف الکل، حذف سیگار، کاهش مصرف قهوه، درمان فقر آهن، مصرف گوشت ها، پرهیز از گیاه خواری توجه کرد.

دکتر مرضیه بیگم سیاهپوش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سندروم پای بی قرار یک وضعیت طبی است که در آن یک احساس نیاز به حرکت دادن پاها و احساسی ناخوشایند در ساق پاها وجود دارد که معمولاً به شکل درد توصیف نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: فراوانی این سندروم در جامعه 10 درصد است و در سالمندان و خانم ها شایع تر است.

علت این سندروم نامشخص است؛ این وضعیت گاهی به دنبال استرس تشدید پیدا می کند و خودش از عوامل ایجاد اضطراب و افسردگی و اختلالات خواب است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه شدت سندرم پای بی قرار متغیر است، افزود: معمولاً در حالت استراحت و به ویژه در زمان خواب رخ می دهد و ممکن است در هنگام نشستن بر صندلی و زمان استراحت بعد از رانندگی نیز ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: در گرفتن شرح حال، باید به سابقه خانوادگی، سابقه بیماری های داخلی نظیر دیابت، نارسایی کلیه و فقر آهن و سابقه مصرف داروهایی نظیر آنتی هیستامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر اصلاح سبک زندگی در کنترل سندروم پای بی قرار

تأثیر اصلاح سبک زندگی در کنترل سندروم پای بی قرار