مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 10:472022-01-22بين الملل

درخواست سفارت واشنگتن در کی یف برای خروج برخی کارکنان خود از اوکراین


درخواست سفارت واشنگتن در کی یف برای خروج برخی کارکنان خود از اوکراین - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت ایالات متحده آمریکا در کی یف از وزارت امور خارجه این کشور درخواست کرده که اجازه خروج کارکنان غیرضروری و خانواده های کارکنانش از اوکراین را صادر کند.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته، در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن نداریم اما مثل همیشه برنامهریزی دقیقی برای شرایط اضطراری و مواقعی که اوضاع امنیتی خراب میشود داریم.

سی ان ان در ادامه افزود، سفارت آمریکا در اوکراین از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

  خبر خروج احتمالی خانواده های دیپلماتهای آمریکایی در میانه اخبار مربوط به حمله احتمالی روسیه به اوکراین و تاکید واشنگتن به حمایت همه جانبه از کی یف در برابر هرگونه تهاجم روسیه منتشر شده است.

اما یک منبع نزدیک به دولت اوکراین به سی ان ان گفته، واشنگتن به کی یف اعلام کرده است که ممکن است قبل از آغاز هفته بعدی میلادی شروع به تخلیه خانواده دیپلماتهای خود از سفارتش در این کشور کند.

این منبع در ادامه گفته؛ ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این زمینه صحبت کرده و به وی گفته، اگر آمریکا چنین گامی را اتخاذ کند واکنش جدی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سفارت واشنگتن در کی یف برای خروج برخی کارکنان خود از اوکراین

درخواست سفارت واشنگتن در کی یف برای خروج برخی کارکنان خود از اوکراین