مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 10:172022-01-22بين الملل

یکسال پس از ریاست جمهوری جو بایدن؛ تزلزل در داخل و نگرانی درخارج


یکسال پس از ریاست جمهوری جوبایدن بسیاری از توقعات مردم آمریکا در داخل و رهبران خارجی در بیرون از آمریکا از سیاستهای بایدن رنگ باخته است.

- یکسال پس از ریاست جمهوری جو بایدن؛ تزلزل در داخل و نگرانی درخارج یکسال پس از ریاست جمهوری جوبایدن بسیاری از توقعات مردم آمریکا در داخل و رهبران خارجی در بیرون از آمریکا از سیاستهای بایدن رنگ باخته است.

اکبرمختاری* یکسال از آغاز به کار دولت جوبایدن در واشنگتن گذشت؛ حالا پس از یکسال بهتر میتوان کلیات و جزییات سیاست داخلی و خارجی دولت جوبایدن را مورد مداقه و بررسی قرارداد.

جوبایدن خاصترین پیروزی انتخاباتهای کل تاریخ سیاسی ایالات متحده را بدست آورد از یک طرف وی یکی از قویترین و خاصترین روسای جمهور تاریخ آمریکا را شکست داد و از سوی دیگر در یکی از پرمشارکت ترین انتخابات های یکصدسال اخیر آمریکا با بالاترین میزان عددی آرا پیروز انتخابات گردید.

اگر یکسال پیش از انتخابات نوامبر 2020 کسی میگفت روزگاری جوبایدن کهنسال دونالد ترامپ تهاجمی را شکست خواهد داد مورد طعنه و تمسخر قرار می گرفت اما جو خوابالو - به تعبیر دونالد ترامپ- شگفتی را رقم زد و ترامپ را بعنوان رییس جمهوری یک دوره ای به لیست روسای جمهور تاریخ امریکا فرستاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکسال پس از ریاست جمهوری جو بایدن؛ تزلزل در داخل و نگرانی درخارج

یکسال پس از ریاست جمهوری جو بایدن؛ تزلزل در داخل و نگرانی درخارج