مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 18:572022-01-21بين الملل

لاوروف: غرب از فریبکاری درباره اقدامات اوکراین دست بردارد


وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت که غرب دست از فریبکاری درباره اقدامات اوکراین بردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت روسیه از ناتو درخواست کرده تا نیروهای خارجی، تسلیحات و تجهیزات را از بلغارستان و رومانی خارج کند چون این دو کشور در سال 1997 عضو پیمان ناتو نبوده اند.

وی که در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا صحبت می کرد، افزود: این در باره خروج نیروها، تجهیزات و تسلیحات خارجی و درباره دیگر گام هایی است که هدف آن بازگرداندن وضعیت کشورهایی است که پیش از سال 1997 عضو ناتو نبوده اند که این شامل بلغارستان و رومانی نیز می شود .

در 17 دسامبر 2021، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه ای را درباره ضمانت های امنیتی میان روسیه و آمریکا منتشر کرد که این پیش نویس توافقنامه درباره اطمینان از امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو می شود.

در ماه می 1997، مسکو و بلوک کشورهای غربی، قانونی درباره روابط دوجانبه، همکاری و امنیت میان ناتو و فدراسیون روسیه به امضا رسانده که بر اساس آن تاکید شده که هر دو طرف، یکدیگر را دشمن نمی پندارند و چارچوبی برای رایزنی، همکاری، اقدام و تصمیم گیری مشترک تعریف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: غرب از فریبکاری درباره اقدامات اوکراین دست بردارد

لاوروف: غرب از فریبکاری درباره اقدامات اوکراین دست بردارد