مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 12:572022-01-21سياسي

امام جمعه موقت تهران: مسئولان بدون خودسازی نمی توانند جامعه را اصلاح کنند


خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به فرازهایی از بیانات امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه تاکید کرد: اگرمسئولان، خودسازی را سرلوحه حرکت خویش قرار ندهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز تهران، در ادامه تبیین عهدنامه امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر گفت: این نامه، منشور حکمرانی صحیح و عاقلانه در جامعه اسلامی است و جامعه را  به تراز یک جامعه قرآنی تبدیل می کند.

وی ادامه داد: بر اساس این عهدنامه، دو هدف برای تشکیل حکومت اسلامی در نظر گرفته شده که عبارت است از، اصلاح و تربیت جامعه و عمرانی و آبادی بلاد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برای دستیابی به این دو هدف، دو ابزار مهم تعریف شده که شامل نظام مالی و بودجه ای مبتنی بر تولید و نیز قدرت دفاعی بازدارنده می شود.

ابوترابی فرد اظهار داشت: در ادامه این سند مهم، به ویژگی های دولت اسلامی و دولتمردان پرداخته شده و تمام ابعاد و زوایای نظریه دولت در اندیشه سیاسی اسلام تشریح شده و اگر حاکمان به آن توجه کنند، با یک تحول عظیم در همه عرصه ها روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم جامعه اسلامی، موضوع فرهنگ است؛ بر اساس نگاه امام علی (ع) رابطه معناداری بین اخلاق و معنویت با قدرت سیاسی وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه موقت تهران: مسئولان بدون خودسازی نمی توانند جامعه را اصلاح کنند

امام جمعه موقت تهران: مسئولان بدون خودسازی نمی توانند جامعه را اصلاح کنند